گزارش برنامه گرامیداشت روز زمین (اردیبهشت ۱۴۰۱)

مکان: تهران، جاده چالوس، سایت موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع واقع در سیراچال
هدف: ترویج انس با طبیعت، آموزش نکات محیط زیستی، تمرین کار داوطلبانه و گروهی
زمان: آدینه ۲ اردیبشت ۱۴۰۱
تعداد داوطلبان شرکت کننده در برنامه از سوی جمعیت داوطلبان سبز: ۲۵ نفر (شامل ۲ نفر کودک، ۱۳ نفر خانم‌ها و ۱۰ نفر آقایان)
ساعت آغاز برنامه: ۸
ساعت پایان برنامه: ۱۴
مدیر برنامه: هادی کاشانی
نویسنده گزارش: هادی کاشانی

داوطلبان شرکت در برنامه از ساعت ۶ تا ۶:۲۰ بامداد از نقاط مختلف تهران و کرج با وسایل نقلیه شخصی داوطلبان از منازل به سوی محل برنامه حرکت کردند و بین ساعات ۷:۳۰ تا ۸ صبح به مقصد برنامه یعنی موقعیت سایت موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع واقع در سیراچال جاده چالوس رسیدند.

سپس داوطلبان از ساعت ۸ تا ۸:۳۰ ضمن استراحتی کوتاه در مقصد به توضیحات اساتید سایت آقایان مهندس خوشنویس استاد بازنشسته موسسه تحقیقات و متخصص گونه های خشک بوم، استاد دکتر خیرخواه استاد موسسه تحقیقات و مدیر سایت خیرودکنار دانشگاه تهران و دکتر شیروانی مدیر فعلی سایت سیراچال گوش سپردند.

ساعت ۸:۳۰ پیاده روی به سمت موقعیت کار داوطلبانه در سایت آغاز شد و سپس داوطلبان تعداد ۶۳ اصله نهال اُرس سه ساله به اسم اساتید، نام آوران و جانفشانان محیط زیست و منابع طبیعی از جمله فعال محیط زیست تازه درگذشته، خانم خدیجه کاترین رضوی همسر دکتر فرور در سایت کاشتند. کاشت درختان توام با توضیحات اساتید و راهنمایان فیلد همراه با سرند و اصلاح خاک بستر کاشت درختان و نصب پلاک یادبود صورت گرفت. در ادامه اصلاح و ترمیم قسمت هایی از خطوط آتش‌بُر سنگی موجود در عرصه تا ساعت ۱۳ ظهر انجام پذیرفت.

ساعت ۱۳ داوطلبان به سمت موقعیت مرکزی سایت حرکت کردند و ضمن استراحت تا ساعت ۱۴ به گفتگو و تبادل تجربه کار داوطلبانه به مناسبت های زیست محیطی نظیر روز زمین پرداختند و سرانجام به سمت مبدا بازگشتند.

دسته: اخبار و گزارش‌ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code