خبرنامه‌ جمعیت داوطلبان سبز (شماره ۱۲)

خبرنامه الکترونیکی جمعیت داوطلبان سبز‎
شماره ۱۲ – تاریخ: آدینه ۱۳۹۱/۱۰/۲۹

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را درباره ی این خبرنامه به پست الکترونیکی  info@greenvolunteers.ir  ارسال فرمایید.


***   از جمعیت داوطلبان سبز   ***

گزارش سخنرانی آقای دکتر ابوالفضل وطن پرست عضو هیئت مدیره جمعیت داوطلبان سبز در همایش اخلاق حرفه ای

دومین همایش اخلاق حرفه ای با عنوان «اخلاق حرفه ای؛ موانع و راهکارها» در تاریخ هجدهم دی ماه سال جاری توسط شورای اخلاق حرفه ای جامعه مهندسان مشاورایران برگزار شد. آقای دکتر وطن پرست، عضو هیئت مدیره جمعیت داوطلبان سبز از جمله سخنرانانی بود که به این همایش دعوت شده بود. دکتر وطن پرست طی سخنانی با عنوان «تفکر سیستمی، الگویی برای مسوولیت پذیری در برابر محیط زیست» و با محوریت موضوع آلودگی های محیط زیست به تبیین چگونگی فلج تصمیم گیری افراد در مواجهه با سیستم های بزرگ و پیچیده پرداخت.


***   از گوشه و کنار زیستکره   ***

چهارمین سمینار حیات وحش برگزار گردید

چهارمین سمینار حیات وحش در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی در روز یکشنبه ۱۷ دی    ماه ۱۳۹۱ برگزار گردید. حدود ۴۰ نفر از کارشناسان، دانشجویان و علاقمندان حیات وحش در این سمینار حضور بهم رساندند.


گوگرد بنزین باید زیر ۱۰ واحد باشد اما بنزین تهران بالای ۱۸۰ واحد است

محیط زیست > آلودگی- همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی مسئولان وزارت نفت در خصوص توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ در جایگاه‌های سوخت تهران گفت: لطفا نشانی جایگاه‌هایی که بنزین یورو ۴ در آن‌ها توزیع می‌شود را اعلام کنید تا آن‌ها را تست کنیم.


 زیست بوم:   بهترین هدیه برای کودکان

هیزم‌شکنی که جنگلبان شد

 کتاب « هیزم‌ شکنی که جنگلبان شد» کتابی است برای گروه سنی کودکان که به قلم خانم آزیتا پایگانی صومعه سرایی به رشته تحریر درآمده و به همت انتشارات بعثت در تابستان ۱۳۹۱ و در شمارگان ۲ هزار نسخه منتشر شده است. این داستان کوتاه و مصور ۱۲ صفحه‌یی که به قیمت فقط یک هزار تومان هم‌اینک در دسترس همه ایرانیان است. قصه، هیزم‌شکن نادان و منفعت‌طلبی را روایت می‌کند که به دلیل ماجرایی عبرت‌آموز که برایش پیش آمد، تصمیم می‌گیرد به جای آن‌که شکارچی درختان باشد، حافظ جان آنها شده و جنگلبان شود. به آن امید که روزی نه فقط قصه هیزم‌شکنانی که جنگلبان می‌شوند، نایاب شود؛ بلکه قصه شکارچیانی هم که شکاربان می‌شوند، بازار سیاه بیابد .


نابودی جنگلها با اجرای پیشنهاد رئیس جمهور

به گزارش مهر، پیش از ظهر چهارشنبه دکتر محمود احمدی نژاد در صحن علنی مجلس با اشاره به محدودیت استفاده از جنگلها گفت: زمانی که این اقدام انجام شد استدلال مسئولان این بود که دام می رود به جنگل و جنگل را تخریب می کند اما بهترین حافظان جنگل دامداران هستند و اگر ما این ۱۴ میلیون هکتار جنگل را به آنان برگردانیم بیش از ۱۴ هزار اشتغال ایجاد می شود.



نگرانی از شدت‌گرفتن تخریب‌‌ رویشگاه‌های جنگلی

 محیط زیست  > منابع‌طبیعی- اسدالله افلاکی: طرح تنفس جنگل که از آن با عنوان «طرح استراحت» هم نام برده می‌شود اوایل دهه۸۰ از سوی برخی کارشناسان مطرح و به یکی از مباحث چالش‌برانگیز محافل زیست‌محیطی تبدیل شد.


خروج ژئوپارک قشم از فهرست یونسکو

جام جم آنلاین: ژئوپارک قشم که پیش از این کارت زرد یونسکو را دریافت کرده بود، سرانجام کارت قرمز گرفت تا از فهرست یونسکو خارج و بهار شهرت جهانی‌اش به خزان انزوا تبدیل شود.


دسته: خبرنامه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code