خبرنامه‌ جمعیت داوطلبان سبز (شماره ۴)


خبرنامه الکترونیکی جمعیت داوطلبان سبز‎
شماره ۴ – تاریخ: پنج‌شنبه ۱۳۹۱/۸/۱۸

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را درباره ی این خبرنامه به پست الکترونیکی  info@greenvolunteers.ir  ارسال فرمایید.


اولین گروه پرندگان مهاجر وارد تالاب های بین المللی استان گلستان شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان روز چهارشنبه گفت:‌ همه ساله با شروع سرما، زیستگاه های آبی استان پذیرای صدها گونه از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است که از نیمکره شمالی و نقاط سردسیر برای زمستان گذرانی به این مناطق زیبا پناه می آورند.


گزارش تصویری / خشکسالی نخلستانهای لارستان

شیراز – خبرگزاری مهر: نخلستان های منطقه لارستان به دلیل عدم رسیدگی در سالهای اخیر دچار خشکسالی و تخریب شده اند. این در حالی است که بخشی از نخلستان های موجود در حاشیه شهر نیز به دلیل توسعه شهری و احداث خیابان در حال تخریب و نابودی است.


دیده‌بان حقوق حیوانات خواهان افزایش جریمه کشتار حیوانات است کشتار ۴ خرس و ۲ پلنگ، تنها در ۷۰ روز گذشته

ظرف ۷۰ روز گذشته ۶ جانور از گونه‌های کمیاب و ارزشمند در ایران کشته شده‌اند. جانوران کشته شده ۴ خرس و دو پلنگ بوده‌اند که به طرز فجیعی از بین رفته‌اند.‌ با توجه به این که در حال حاضر جریمه‌هایی کشتار حیوانات در ایران به هیچ عنوان بازدارنده نیست،‌انجمن دیده‌بان حقوق حیوانات درنظر دارد از نمایندگان مجلس بخواهد برای بالا بردن میزان جریمه‌ها اقدامی درخور انجام دهند.


کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا دستگیر شد

کاندیدای حزب سبز ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری ششم نوامبر به‌خاطر اعتراض به عبور یک خط لوله در ایالت تگزاس دستگیر شد


مدیر کل محیط زیست استان تهران: پلنگ فشار خونش بالا بود به همین دلیل از سلاح بیهوشی استفاده نشد!

پلنگ به ضرب گلوله محیط زیست از پا درآمد

مدیرکل محیط زیست استان تهران جزئیات حادثه حمله پلنگ به ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند که روز گذشته در روستای آیینه ورزان آبسرد دماوند رخ داد را

تشریح کرد.


روز جهانی گیاهخواری

زیست بوم: امروز یکم نوامبر، روز جهانی گیاهخواری است. از امروز دیگر گوشت هیچ حیوانی را نخواهم خورد و بیش از پیش تلاشم را برای عدم استفاده از محصولاتی که برای تولید آنها حیوانات متحمل درد و رنج شده اند بکار می بندم. مدتها بود که در مورد این تصمیم فکر می کردم و نهایتاً تصمیم گرفتم از امروز شروع کنم.


شورای شهر برای حفظ باغ‌ها در تهران قانون تصویب می‌کند

مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران، با اشاره به تاکید شورای شهر بر حفظ بیشتر باغ‌ها شهر تهران گفت: شورای شهر قرار است طرحی در تکمیل مصوبه باغ‌ها ارائه کند تا براساس آن درصورتی که مجوز ساخت در باغی با سطح اشغال ۳۰درصد صادر شد تا زمانی که ۷۰درصد باقیمانده به باغ تبدیل نشود پایان کار ساختمانی صادر نشود


ماهنامه سرزمین من بخش حیات وحش خود در آخرین شماره خود در آبان ۱۳۹۱ را به گربه شنی اختصاص داده است.

گربه شنی یکی از ناشناخته ترین گربه سانان ایران و جهان است که در بخشهای گسترده ای از نیمه شرقی ایران حضور داشته و تابحال در مناطق نای بندان، عباس آباد، ایرانشهر، پارک ملی کویر و بخشهایی از خراسان جنوبی ثبت شده است. با این حال، هیچ پژوهشی درباره این گونه در کشور صورت نگرفته است. مرتضی اسلامی دهکردی در آخرین شماره سرزمین من به بررسی جانورشناسانه این گونه پرداخته و تلاش می کند تا محدود اطلاعات موجود را دراختیار خوانندگان قرار دهد. پیش از این، متخصصین انجمن یوزپلنگ ایرانی پرونده های مشابهی را برای این نشریه ارزشمند در زمینه خرس قهوه ای (باقر نظامی)، گرگ خاکستری (فاطمه حسینی زوارئی) و پلنگ ایرانی (محمدصادق فرهادی نیا) به نگارش درآورده بودند..


ظرف چهار سال گذشته میزان آب دریاچه به شدت کاهش یافته‌است

دریاچه ارومیه بر لبه مرگ + عکس

مرگ دریاچه ارومیه را بسیار نزدیک پیش‌بینی کرده‌اند. این پیش‌بینی دور از ذهن نیست. مقایسه عکس‌های ماهواره‌ای گرفته شده ظرف چهار سال گذشته نشان می‌دهد که روند نابودی دریاچه ارومیه به شدت شتابناک است.


واکنش دوستداران محیط زیست به آمار یوزپلنگ‌های ایران

۵۰یوزپلنگ ناگهان غیب شدند!

آمار ارائه شده از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره تعداد یوزپلنگ ایرانی که در یک‌سال گذشته دو رقم مختلف را شامل می شد، واکنش‌های بسیاری از سوی فعالان و دوستداران محیط زیست به دنبال داشت.


در میان سکوت مسئولان سازمان جنگلها و منابع طبیعی استان تهران 

زمین خواران بر منابع طبیعی فیروزکوه سایه افکنده اند

هومن روانبخش*: ساخت سد نمرود در منطقه فیروزکوه بخش وسیعی از منابع طبیعی و اراضی کشاورزی منطقه را با تهدید جدی روبرو کرده است. علاوه بر چند روستا و باغات و اراضی حاصلخیز زراعی که با ساخت این سد به زیر آب می روند و نیز اکوسیستم پویا و کهن رودخانه نمرود که با ساخت سد کاملا دگرگون می شود، هم اکنون تهدید بزرگی دامنگیر کشاورزی و منابع طبیعی منطقه شده است…


هشدار مرکز صلح و محیط زیست به مناسبت روز جهانی مقابله با آثار جنگ

۱۰۰ منطقه در عراق با اورانیوم ضعیف شده آلوده شده اند

همزمان با ششم نوامبر،‌روز جهانی مقابله با آثار جنگ و درگیری های مسلحانه بر محیط زیست،‌ مرکز صلح و محیط زیست ایران بیانیه ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «دنیا تاکنون شاهد جنگ‌های زیادی بوده که به نام تامین امنیت، عدالت و صلح رخ داده اند، اما در همه این جنگ ها از همان ابتدا محیط زیست و منابع طبیعی قربانیان ساکت بوده اند. بنابراین جا دارد از اعضای جامعه بین‌الملل و کشور‌های طرف اختلاف مصرّانه درخواست شود تا به جای درگیری به خویشتن داری، گفت و گو و حل مسالمت آمیز درگیری‌ها روی آورند


هفدهمین شماره یوزنامه منتشر شد.

یوزنامه خبرنامه رسمی انجمن یوزپلنگ ایرانی است که از سال ۱۳۸۴ تاکنون درحال انتشار بوده و به صورت دوفصلنامه می باشد. این دوفصلنامه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با حمایت شرکت فرااندیشان ساعی چاپ شده و برای کارشناسان، محیط بانان ،دانشجویان و علاقمندان ارسال می گردد.


دسته: خبرنامه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code