گزارش برنامه پاکسازی و زباله روبی پلاستیک از کوهستان

زمان اجرا: جمعه ۱۳۹۲/۷/۱۹

مکان: مسیر درکه به پلنگ چال

تعداد شرکت کنندگان در برنامه : ۳۹ نفر

مدیر و هماهنگ کننده برنامه: هادی کاشانی

تهیه کننده گزارش : علیرضا سلطانی

عکس ها : حامد میرزا خلیل

در اجرای سلسله برنامه‌های حفاظت از کوهستان و به دنبال پاکسازی قله کهار، دومین برنامه پاکسازی در مسیر درکه با حضور اعضا و هواداران جمعیت داوطلبان سبز به اجرا درآمد.

   برابر اطلاع رسانی انجام شده گروه اجرایی ساعت هفت صبح در میدان درکه حضور یافتند و با تجمع ۳۹ نفر از داوطلبان پس از سی دقیقه پیاده‌روی به سمت مسیر ۷:۳۰ آغاز شد. با گذر از کوچه‌های محله درکه و رسیدن به ایستگاه سنجش ارتفاع آب در ابتدای مسیر کوهنوردی اطلاعاتی دربارۀ روزجهانی کوهستان، مشکلات زبالۀ مسیر، تمرکز بر زباله‌های پلاستیکی و معضلات ناشی از آن تقدیم حضار شد و گروه به سمت پناهگاه پلنگچال به راه افتاد. پس از قریب یک و نیم ساعت پیاده‌روی وکمی بعد از ایستگاه آب‌ذغال‌چال گروه صبحانه را در کنار رودخانه درکه صرف کرد و پس از صبحانه و معرفی حاضرین، توسط خانم محمدی از هواداران جمعیت، اطلاعاتی درباره ورمی‌کمپوست تقدیم گروه شد و هم چنین آقای وطن‌پرست عضو هیئت مدیره جمعیت درباره اهمیت حفاظت از کوهستان و انجام فعالیت‌های مرتبط با آن مطالبی را به آگاهی داوطلبان رساند.

پس از سخنرانی‌ها، نحوۀ اجرای برنامه توسط آقای کاشانی عضو هیدت مدیره جمعیت برای حاضرین تشریح و به پرسش‌ها پاسخ داده شد. سپس گونی جمع آوری زباله، دستکش ضدآب و دستکش کار بین افراد توزیع گردید.

پاکسازی و زباله‌روبی در مسیر رودخانه درکه با شور و تلاش داوطلبان به سمت جنوبی انتهای رود به سرعت پیش رفت و علی رغم ظاهر عاری از زباله رودخانه، در کمتر از یک ساعت تمامی گونی‌ها از زباله پراکنده در مسیر انباشته شد . گروه به ناچار زباله‌ها را در محل سطل زبالۀ شهرداری ایستگاه کافه کارا جمع کرده و پس از توزیع مجدد گونی در مسیر رودخانه مرحله دوم پاکسازی را آغاز کرد و مشابه آغاز فعالیت، پس از اندکی گونی‌ها در برابر زباله‌ها از نفس افتادند و افراد زباله‌های جمع شده را تا محل پایگاه پیمانکار جمع آوری زباله اداره بازیافت شهرداری منطقه ۱ تهران به سمت پایین حمل کردند.

زباله های جمع آوری شده شامل ۳۰ گونی بزرگ  و ۱۰ گونی کوچک با برآورد تقریبی ۷۰۰ کیلو شد.

برنامه با گرفتن عکس و نوشتن نظر و پیشنهاد در دفتر پایگاه حفاظت کوهستان در ساعت ۱ بعد از ظهر به پایان رسید.

دسته: اخبار و گزارش‌ها


یک دیدگاه برای "گزارش برنامه پاکسازی و زباله روبی پلاستیک از کوهستان"

  1. مریم ع گفت:

    سلام . من خیلی مشتاقم تو این برنامه های جمع آوری زباله شرکت کنم. چطوری باید مطلع بشم از برنامه ها؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code