گزارش نشست فصلی اعضا

زمان:  دوشنبه ۱۳۹۲/۴/۲۴
مکان:  سرای محله اراج
مدت: ساعت ۱۸ لغایت ۲۲
حاضرین: ۲۹ نفر اعضا و سایر مدعوین
مدعوین : ۵۰ نفر
برنامه ها : ۱۸ لغایت ۱۸:۳۰ ثبت نام و دیدار
۱۸:۳۰ لغایت ۱۸:۴۵ افتتاحیه، تشریح فعالیت‌ها و اقدامات گذشته
۱۸:۴۵ لغایت ۱۹ نماهنگ فعالیت ها و باورها
۱۹ لغایت ۱۹:۳۰ شناخت واژه‌ی داوطلب
۱۹:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰ شناخت فضای فعالیت های زیست محیطی
۲۰:۳۰ لغایت ۲۱ پرسش و بحث
۲۱ لغایت ۲۲ افطار و پذیرایی

تهیه کننده گزارش : علی رضا سلطانی

عکسها : وجیهه جعفری

شرح نشست:
پیرو دو نوبت ارسال رایانامه و دو بار تماس تلفنی که موضوع برگزاری نشست فصلی اعضا به اطلاع داوطلبان محترم رسید اولین جلسه‌ی اعضا در سال جاری ساعت شش عصر در سرای محله‌ی اراج تشکیل گردید. طی نیم ساعت ابتدایی جلسه داوطلبان به دید و بازدید و گفتگو پرداختند و پس از آن با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران جلسه رسما آغاز گردید. پس از مراسم افتتاحیه و تقدیر و تشکر از حضور اعضای محترم، آقای هادی کاشانی عضو هیئت مدیره جمعیت ضمن قرائت برنامه زمانی نشست، شرح فعالیت‌ها و اقدامات زیست محیطی چند ساله‌ی جمعیت و چالش‌ها و دستاورهای آن را به اطلاع حضار رسانید و از پیشنهادها و نظرات اعضا اعلام استقبال کرد.
در بخش دوم برنامه، نماهنگ فعالیت ها و باورهای ارزشی جمعیت دواطلبان تهیه شده توسط آقای کوروش آیینه‌چیان مدیر عامل جمعیت داوطلبان سبز به نمایش درآمد.

920424-01

   پس از آن آقای علی رضا سلطانی بازرس جمعیت درباره شناخت واژهِ داوطلب، سیر تاریخی آن، معیارهای جهانی داوطلبی و نگرش جمعیت به این مفهوم مطالبی را تقدیم حضار کرد.

920424-02

   سپس آقای ابوالفضل وطن پرست رییس هیئت مدیره جمعیت درباره‌ی فعالیت‌ها و تعاملات فضای داوطلبی در حوزه‌ی محیط زیست، چالش‌ ها و علل افت و رشد نرخ مشارکت اجتماعی، رویکرد افراد و تشکل ها به فعالیت های داوطلبانه‌ی زیست محیطی و نیز برخی اقدامات جمعیت سخن‌رانی کرد و از حضار خواست نقد و نظر خود را درباره‌ی علل احتمالی کاهش فعالیت‌های زیست محیطی و راه های افزایش این اقدمات بیان فرمایند. در ادامه حاضران دیدگاه و پیشنهادهای خود را بیان کردند.

920424-03

   پس از پایان گزارش ها و سخن‌رانی ها اعضا بر سر سفره افطار حاضر شدند . سفره‌ای که کوشیده بود علاوه بر داشتن فضای مشارکتی و دوستانه با بهره‌گیری از ظروف تجزیه پذیر پاسدار حرمت محیط زیست باشد.
در این‌جا از تمامی اعضا و مراجعه کنندگان به پایگاه جمعیت داوطلبان سبز دعوت می‌شود با درج  پیشنهاد وتحلیل خود درباره مطالب زیر ما را در طراحی اقدامات بهینه یاری فرمایند.

۱-    فعالیت ‌ها و اقدامات حافظ محیط زیست در کشور کاهش یا افزایش داشته است؟
۲-    دلایل این کاهش یا افزایش چیست؟
۳-    چگونه می‌توان با اقدامات فردی یا اجتماعی فعالیت های حافظ محیط زیست را افزایش داد؟

دسته: اخبار و گزارش‌ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code