فراخوان عمومی موسسه توسعه پایدار هرمد برای پاکسازی مشارکتی جنگل

رها سازی زباله در پهنه های جنگلی علاوه بر آلودگی های بصری، تهدیدی فراروی پایداری تنوع زیستی است.

عدم امکان جوانه زنی بذور از خاک کف جنگل و تغییر در تعادل جمعیتی گونه های زنده منطقه از پیامدهای عمده این پدیده نوظهور انسانی در دهه های اخیر است.

تعدادی از سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی کشور در استانهای کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان و اصفهان در پاسداشت سال جهانی جنگلها (۲۰۱۱) و دهه تنوع زیستی، برنامه پاکسازی مشارکتی جنگل را در روز جمعه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۰ در استانهای یاد شده برگزار خواهند نمود.

هدف از برنامه پاکسازی مشارکتی جنگل،‌ جمع آوری،‌ بسته بندی و انتقال زباله های رها شده در عرصه های جنگلی تعیین شده با همکاری اعضای سازمان های مردم نهاد زیست محیطی،‌ ساکنین جوامع محلی و سازمانهای دولتی مرتبط است.

بدین وسیله از کلیه سازمانهای مردم نهاد، دستگاههای دولتی مرتبط و رسانه های کشور جهت همکاری در برگزاری این روز دعوت به عمل می آید.

شایان ذکر است گروههای داوطلب آمادگی خود را از طریق درج نظر همین پست اعلام دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در استان کرمانشاه با شماره ۰۹۱۸۳۸۷۳۱۷۱ و ۰۹۱۸۱۳۰۵۰۹۴ (سازمان مردم نهاد هیلو)، در گلستان با شماره ۰۹۱۱۱۷۵۷۰۷۴ (خانه جوان فرید روستای کفشگیری)، در گیلان با شماره ۰۹۱۱۱۸۴۴۸۰۷ و ۰۹۱۱۱۳۱۵۵۳۰ ( جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست استان گیلان)، در مازندران با پست الکترونیک hormodsdi@gmail.com و در استان اصفهان با شماره ۰۹۱۳۱۶۲۳۰۰۲  (انجمن حافظان محیط زیست بادرود) تماس حاصل فرمایید.

برنامه استان مازندران: (جمعه ۲۵ شهریورماه، پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری)

– حرکت از تهران-  ساعت ۲۴ پنج شنبه ۲۴ شهریورماه از مقابل مسجد رسالت واقع در  میدان رسالت

– رسیدن به پناهگاه حیات وحش- ساعت ۰۶:۰۰ صبح

– استراحت گروهها و صرف صبحانه- ۰۶:۰۰ تا ۱۰:۰۰ صبح

– اجرای برنامه پاکسازی جنگل – ۱۰:۰۰ تا ۱۳:۰۰

– صرف نهار و استراحت- ۱۳:۰۰ تا ۱۵:۰۰

– بازگشت به تهران – ۱۵:۰۰

– رسیدن به تهران (میدان رسالت) – ۲۲:۰۰

:: بدیهی است گروههای داوطلب و دوستداران محیط زیست مازندران نیز صبح روز جمعه قبل از ساعت ۱۰:۰۰ صبح در پناهگاه حیات وحش حاضر خواهند شد.

:: در تهران،‌ گروهها و افراد علاقمند به شرکت در برنامه تا  قبل از ظهر روز شنبه مورخ ۱۹ شهریورماه جهت ثبت نام در برنامه با شماره تلفن ۰۹۳۸۳۸۹۶۶۷۵  تماس حاصل نمایند.

900619-2

دسته: اخبار و گزارش‌ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code